14.05.20 група № 18

Предмет: "Професійна етика та психологія" Урок № 4

Тема уроку: Службовий етикет і професійна етика.

Домашнє завдання: законспектувати матеріал у зошит.


Службовий етикет — це сукупність найдоцільнішіх правил поведінки людей у трудових колективах. Ці правила зумовлені найважливішими принципами загальнолюдської моралі й моральності.
Не секрет, що на роботі кожна людина є об'єктом уваги колег, відвідувачів, які звертають увагу на її привітання, уміння запитувати, слухати, виявляти пошану до інших тощо.
Дотримання правил і вимог службового етикету є обов'язковим для всіх: і керівників, і підлеглих. Так, на службі люди зазвичай звертаються один до одного на "Ви", поводяться чемно, намагаються бути чемними і коректними.

Етикет — це мова символів. Людина повинна використовувати його з метою краще взаємодіяти з іншими (колегами, партнерами).
Правила і вимоги службового етикету мають сприяти створенню здорового морально-психічного клімату і піднесенню настрою, підвищенню продуктивності праці. Учені радять:
керівникові:
  • • намагатися робити зауваження підлеглим віч-на-віч;
  • • навчитися заохочувати підлеглих;
  • • визнавати свої помилки;
  • • уміти карати;
  • • не сперечатися через дрібниці;
  • • бути доброзичливим, делікатним; 
  • усім співробітникам:
  • — володіти загальною культурою;
  • — порядно ставитися до інших;
  • — поважати людську гідність колег;
  • — не лицемірити, не брехати;
  • — бути ввічливими;
  • — свої негаразди, прикрощі залишати за межами установи;
  • — бути доброзичливими, сумлінними, шанобливими, тактовними, делікатними;
  • — уміти висловлювати співчуття.

  • Етикет службових взаємин зобов'язує:
    • • бути ввічливим до всіх клієнтів (думка кожного клієнта впливає на імідж фірми, установи);
    • • зустрічі починати вчасно;
    • • на всі дзвінки і листи клієнтів вчасно давати відповіді;
    • • прийняті рішення виконувати у зазначені терміни;
    • • працівників бути в гарному і охайному одязі.

    • У професійній етиці формується система конкретних моральних норм із супутніми їм практичними правилами, які "обслуговують" ту чи іншу галузь людської діяльності.

    • Адже від культури говоріння, слухання, від культури поведінки, мови залежать результати професійної діяльності. Широко вживаним є сьогодні термін професійна культура (культура певної професії). Фахівець має не лише виявляти свої моральні якості, а й впливати через них на інших. Особливо це стосується професій суддів, учителів, лікарів тощо.
      Норми, принципи, поняття — загальнолюдські моральні цінності, конкретизує у певних професіях професійна мораль. А її особливості вивчає професійна етика.
      Отже, професійна етика — це такі моральні обов'язки, в яких відбивається ставлення представника певної професії до об'єкта праці, до колег, до партнерів, до членів суспільства. Це усвідомлення своєї моральної відповідальності і готовності виконувати свій професійний обов'язок.
      Професійна етика включає і поняття професійного обов'язку, професійної відповідальності, професійної совісті. А ці поняття перетинаються з іншими (близькими): професійна честь, професійна гідність, професійна справедливість, професійний такт.






Коментарі

Популярні дописи з цього блогу